Vilkår og betingelser

Sist oppdatert: 26.05.2022
Gyldig fra: 26.05.2022

Dette nettstedet drives av Mikropox AS. Hele området, begrepene «vi», «oss» og «vår» refererer til Mikropox AS. Mikropox AS eier dette nettstedet, inkludert all informasjon, produkter og informasjon som er tilgjengelig fra dette nettstedet for deg som bruker, betinget av en aksept på alle vilkår, betingelser, retningslinjer og instruksene som er angitt her.

Ved å besøke vår nettsde og/eller kjøpe noe fra oss eller engasjere deg i oss, godtar du som bruker å være bundet av følgende vilkår og betingelser inkludert de ytterligere vilkår og retningslinjer nevnt i denne avtalen og/eller tilgjengelig via hyperkobling. Disse vilkårene for bruk gjelder for alle brukere av nettstedet, inkludert brukere som er nettlesere, leverandører, kunder, kjøpmenn, og/eller bidragsytere av innhold.

Vennligst les disse vilkårene nøye før du bruker nettstedet vårt. Ved å bruke nettstedet, samtykker du i å være bundet av disse vilkårene for bruk.

Eventuelle nye funksjoner eller verktøy som er lagt til den nåværende butikken skal også være underlagt vilkårene for bruk. Du kan lese den nyeste versjonen av vilkårene for bruk når som helst på denne siden. Vi forbeholder oss retten til å oppdatere, endre eller erstatte deler av disse vilkårene for bruk ved å legge ut oppdateringer og/eller endringer til vår nettside. Det er ditt ansvar å sjekke denne siden jevnlig for endringer. Din fortsatte bruk av eller tilgang til nettstedet etter kunngjøring av endringer aksepterer disse endringene.

1. Innledning

  1. Disse vilkårene og betingelser gjelder for alle salg av varer og tjenester mellom Mikropox AS og enhver person eller selskap som aksepterer vilkårene for varer eller tjenester som selger leverer til bestilleren i samsvar med disse betingelsene.
  2. Mikropox benytter Forbrukerombudets standardbetingelser for handel på internett, dersom ikke annet er definert. Forbrukerombudets standardbetingelser finner du her.
  3. Dersom andre vilkår eller betingelser skal gjelde, skal dette være bekreftet, og er kun bindende dersom det foreligger en skriftlig avtale om dette mellom kjøper og selger.

2. Avtalen

  1. Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsning i nettbutikken (herunder opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser). Eventuelt direkte korrespondanse mellom partene i for eksempel epost, samt disse salgsbetingelsene.
  2. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelser, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så frem det ikke strider mot bindende lovgivning. Bestillinger kan bl.a. rettes til e-post: post@mikropox.no eller på telefon (+47) 456 66 406

3. Partene

Selger

Firmanavn: Mikropox AS
Adresse: Stokkamyrveien 15, 4313 SANDNES
Epost: post@mikropox.no
Telefonnummer: +47 456 66 406
Organisasjonsnummer: 925 855 316

4. Priser og prisendringer

  1. Alle priser er oppgitt i norske kroner (NOK), inklusive gjeldende merverdiavgift og eksklusive frakt. Prisene kan endres dersom eksterne forhold som selger ikke kan gjøre noe med, blir endret. Det er kjøperens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende priser, for eksempel på selgers nettsider eller ved kontakt på telefon eller e-post. Dersom en eventuell økning i ordrens totalpris på over 5% fra bestillingsdato finner sted, er det selgers ansvar å ta kontakt med kjøperen via e-post eller telefon, for å høre om bestillingen fortsatt står ved lag med den nye prisen. Selger tar også forbehold om feil i tekster, priser og utsolgte varer. Et eventuelt fritak fra merverdiavgift må kjøperen dokumentere overfor selger.
  2. I prisen inngår ikke eventuelle omkostninger som påløper etter at kontrakten er inngått på grunn av ufullstendig eller mangelfullt grunnlagsmateriell. Selgers meromkostninger på grunn av forhold som kan tilskrives kunden etter kontraktinngåelse, slik som ønsker om endringer eller tillegg i leveransens innhold, kan også medføre tillegg til avtalt pris. Selger plikter å informere kjøper om årsak og omfang av eventuelle ekstra omkostninger.

5. Fakturering, betaling og kontoinformasjon

  1.  Se lov av 19. juni 1969 nr. 66 om merverdiavgift § 16.
  2. Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.
  3. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse. (5).

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, blir kortet belastet når ordren legges.

Vi tilbyr betaling via debetkort, kredittkort og gjennom Klarna.

Vi bruker Klarna som leverandøren av kassen vår. Dette innebærer at vi kan overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna når siden med kassen er lastet opp, for at Klarna skal håndtere ditt kjøp. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Vi kan, etter eget skjønn, begrense eller oppheve mengder kjøpt per person, per husholdning eller per ordre. Disse restriksjonene kan omfatte bestillinger av eller under samme kundekonto, det samme kredittkortet, og / eller pålegg som bruker samme fakturering og / eller leveringsadresse. I det tilfelle at vi gjør en endring til eller kansellerer en bestilling, kan vi forsøke å varsle deg ved å kontakte deg pr e-post og/eller fakturaadresse / telefonnummer gitt på tidspunktet bestillingen ble gjort.

Du samtykker i å gi oppdatert, fullstendig og nøyaktig kjøp og kontoinformasjon for alle kjøp i butikken vår. Du samtykker i å umiddelbart oppdatere din konto og annen informasjon, inkludert din e-postadresse og kredittkortnummer og utløpsdato, slik at vi kan fullføre transaksjoner og kontakte deg etter behov.

6. Levering

Du kan etter avtale hente bestilte produkter ved vårt lager i Stokkamyrveien 15, 4313 Sandnes.

For produkter bestilt på nett tilbyr vi levering til store deler av landet. Hvilke alternativer som er tilgjengelig og pris på disse avhenger av varen(e)s størrelse/vekt og i forhold til hvor i landet du bor. Leveringstiden varierer ut i fra når transportør kjører ut til ditt postnummer. Leveringstiden er vanligvis 2 – 5 virkedager. Tiden gjelder lagervarer og kan variere avhengig av hvor i Norge du bor.

7. Returrett

Hos Mikropox.no har du alltid 14 dagers returrett, fra den dagen du mottar varen, på varer kjøpt til ordinær pris. På rabatterte varer – og varer kjøpt med gavekort eller rabattkupong, følges kjøpsloven. Det er kjøper som bærer kostnaden på frakt av varer til retur. Dersom du ikke ønsker å bytte varen i en annen vare vil du få refundert kjøpssum innen 14 dager fra vi mottar produktet i retur. Dersom produktet er åpnet og brukt tar vi ikke retur.

Det er ingen returett på gavekort og mikrosement varer. Mikrosementproduktene må oppbevares romtemperet. Husk å sette lokket på.

Husk å ta kontakt med oss på e-post før du sender noe i retur! Vår e-post er: post@mikropox.no

8. Reklamasjon

Hvis du oppdager feil eller mangler på et produkt kjøpt hos Mikropox.no, må du innen rimelig tid gi selger beskjed om dette per epost. Produktet sendes tilbake og nytt produkt blir sendt så snart vi har mottatt produktet med feil eller mangler på.

Husk å ta kontakt med oss på e-post før du sender noe i retur! Vår e-post er: post@mikropox.no

9. Angrerett og angrefrist

Forbruker kan gå fra avtalen uten å oppgi noen grunn innen 14 dager etter at selger har oppfylt sin opplysningsplikt i henhold til angrerettloven, og varen og angrerettskjema er mottatt. Angrerett gjelder ikke for gavekort.

Forbruker må gi melding til selger dersom angreretten benyttes. Fristen anses overholdt dersom meldingen er sendt innen fristens utløp. Det stilles ikke formkrav til meldingen, men denne bør av bevismessige årsaker være skriftlig. Vi anbefaler deg om å sende epost om dette til post@mikropox.no. For retur av varer på eget initiativ, brukes følgende informasjon. Merk at du som avsender selv står ansvarlig for returen.

Mikropox AS
Stokkamyrveien 15
4313 SANDNES

Angrerettloven griper ikke inn i rettigheter du har etter blant annet kjøpsloven hvis det skulle oppstå mangler. Dersom du beholder varen kan du på visse vilkår kreve prisavslag, omlevering (ny vare) eller heve kjøpet og få kjøpesummen tilbake.

Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen skal du ha tilbake det du har betalt for varen. Varen skal sendes tilbake til selger før oppgjør finner sted. Returkostnader må du dekke selv, med mindre selger har misligholdt avtalen eller selger i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare fordi den bestilte vare ikke var tilgjengelig.

Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Det vil si at du kan ikke angre kjøpet hvis du har brutt forseglingen på mikrosementprodukter og liknende.

Angreretten gir næringsdrivende rett til å belaste kunde om produktet er påført en verdireduksjon som følge av bruk utover det som er nødvending for å fastslå varens art, egenskap og/eller funksjon. (jr. Ang Angreretten §25).

9. Retur og refusjon

Retur

Hvis 14 dager har gått siden kjøpet, kan vi ikke gi deg pengene tilbake eller bytte varen. For at retur skal bli godkjent, må varen være ubrukt og i samme stand som du mottok den og i originalemballasjen. For å fullføre din retur, krever vi en kvittering eller kjøpsbevis (din mail med bestillingsbekreftelse du mottok av Mikropox AS). Det er visse situasjoner hvor delvis refusjon kan innvilges: Hvis varen er skadet eller har mangler av grunner som ikke skyldes feil fra vår side (reklamasjon av vare).

Refusjon og reklamasjon

Varen må sendes i retur til oss ved reklamasjonssaker. Når varen er mottatt og kontrollert av oss, vil vi sende deg en e-post for å varsle deg om at vi har mottatt din returnerte vare. Vi vil også varsle deg om godkjenning eller avvisning av tilbakebetalingen. Hvis tilbakebetaling blir godkjent, blir tilbakebetalingen behandlet.

Sen eller manglende refusjon

Hvis du ikke har mottatt din avtalte refusjon, må du først sjekke bankkontoen igjen. Så bør du ta kontakt med kredittkortselskapet, det kan ta litt tid før tilbakebetaling er offisielt lagt ut. Det neste du kan gjøre er å kontakte banken din. Det er ofte litt behandlingstid før en refusjon gjennomført.

Hvis du har gjort alt dette og du fortsatt ikke har mottatt tilbakebetalingen din, kan du kontakte oss på post@mikropox.no og vi vil finne en løsning.

Salgsvarer

Salgsvarer refunderes ikke.

Bytte av varer

Vi kan bare erstatte produkter hvis de er skadet eller ødelagt. Hvis du vil bytte en ødelagt vare for den samme varen (bare i god stand), send oss en epost på post@mikropox.no og vi vil finne en løsning.

Frakt av returvarer

For å returnere produktet, må du sende produktet til:
Mikropox AS
Stokkamyrveien 15
4313 SANDNES

Du vil være ansvarlig for å betale fraktkostnadene for å returnere varen. Fraktkostnader refunderes ikke. Hvis du mottar en tilbakebetaling, vil kostnadene for returfrakt bli trukket fra refusjon. Hvis du skal sende en vare/flere varer til en verdi over kr 500,-, bør du bruke en sporbar fraktservice eller kjøpe fraktforsikring. Vi kan ikke garantere at vi mottar din returnerte vare.

Mikropox AS vil alltid gjøre sitt beste for at du som kunde skal bli fornøyd og ha en trygg og enkel kundeopplevelse.